środa, 20 listopada 2013

Nagroda dla Gry Roku 2013

Kilka dni temu portal GamesFanatic.pl ogłosił wyniki konkursu na Grę Roku 2013. Konkurs organizowany jest już od kilku lat i w zasadzie jest najważniejszym polskim wyróżnieniem w świecie planszówek. Do konkursu kwalifikują się gry, które w roku 2012 zostały wydane w Polsce - tym razem było aż 88 kandydatów. Nagrody przyznano w dwóch kategoriach.

Gra Roku 2013

W tej kategorii zwyciężył Small World. Swoją opinię o tej grze przedstawiłam w recenzji. Choć jest to jedna z moich ulubionych gier, to mam mieszane uczucia co do tej decyzji. Small World na pewno świetnie sprawdza się w gronie początkujących graczy, może stać się hitem wśród młodszych i starszych, a piękne wydanie na pewno przyciąga wzrok sceptyków. Mam jednak wątpliwość: gra została pierwotnie wydana w 2009 roku i jakby nie patrzeć, tytuł Gry Roku wydaje się być nieco spóźniony (polskie wydanie pojawiło się dopiero w 2012 roku, ale gra jest w zasadzie niezależna językowo i zyskała już uznanie na rynku).

Zaawansowana Gra Roku 2013

Na ten tytuł czekała z większą niecierpliwością i okazało się, że wybór kapitału zbiegłby się z moim: Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island! Przebój roku, który szturmem zdobywa coraz to wyższą pozycję w rankingu BGG. Gra kooperacyjna, umiarkowanie trudna pod względem opanowania zasad i bardzo trudna pod względem możliwości wygrania. Z perspektywy czasu (w końcu gra jest na półce już prawie rok), wydaje mi się, że największą zaletą gry są bardzo zróżnicowane scenariusze, których ciągle przybywa. 

Podsumowując, muszę przyznać, że w tym roku wyniki konkursu wyjątkowo przypadły mi do gustu. Obie gry są w mojej ocenie rewelacyjne i zasługują na uwagę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz