wtorek, 15 stycznia 2013

Muzyka na bezludnej wyspie

Uwielbiam muzykę. Towarzyszy mi ona niemal przez cały dzień, a w przypadku gier planszowych jest w zasadzie nieodzownym elementem tła. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że dobrze dobrana muzyka potrafi nadać rozgrywce zupełnie inny klimat.

Ostatni weekend minął pod znakiem gry Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island. Okazało się, że miałam problem z dobraniem odpowiedniego podkładu muzycznego do tej gry. Najbardziej oczywiste rozwiązanie, które przyszło mi na myśl to ścieżka dźwiękowa z filmu Cast Away. Tematyka filmu i gry jest podobna - rozbitek na bezludnej wyspie. Jednak ta muzyka się nie sprawdziła: melancholijne, spokojne melodie, zupełnie nie oddawały emocji i nieustannego poczucia walki o przetrwanie, które towarzyszą grze.

Nie było wiele czasu do namysłu, więc ostatecznie włączyłam jeden z moich ulubionych tematów muzycznych: soundtrack z filmu Piraci z Karaibów. Pasował idealnie! Jest klimat, jest niebezpieczeństwo, jest akcja.


Następnego dnia znienacka wpadł mi jednak do głowy inny pomysł. Zamieszczam go poniżej. Kolejnej rozgrywce w Robinsona będą towarzyszyć mi dźwięki oceanu :) 


Powyższe propozycje nadają się też do innych gier o tematyce pirackiej lub bezludno-wyspiarskiej, np. Kupcy i Korsarze, Piętaszek, Zakazana Wyspa.

PS. Jak tylko uda mi się wygrać wszystkie scenariusze (jestem na półmetku), na pewno pojawi się recenzja Robinsona (spojler: gra jest zacna!).

4 komentarze:

  1. Świetny pomysł z tymi falami oceanu, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja polecam też raz na jakiś czas (chyba, że lubisz) włączyć szanty! Albo jedną piosenkę szantów na jakiś czas oceanu :) Podoba mi się blog :)

    Piotrek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanty są świetne, ale mam taki problem, że od razu zaczynam je nucić pod nosem, a to mnie samą rozprasza i jest średnio znośne dla współgraczy :D Dlatego wybieram raczej muzykę instrumentalną jako tło do gier. Jeśli jednak ktoś nie ma tego problemu, to jest to dobra sugestia :)

      Usuń